De module DNV beheert van A tot Z de aanvragen van uw klanten om een product terug te brengen (RMA) en het geheel aan informatie betreffende de aanvraag : motief van de retour, onder garantie of niet, diagnose, wisselstukken en werkuren, status van de RMA,...
Ontvangst van de goederen
- Selectie van het terug te nemen artikel,
- Datum en uur van ontvangst, naam van de persoon belast met de ontvangst,
- Beschrijving van de terugname van de goederen : motief van de retour, beschrijving van de klant, commentaar betreffende de ontvangst,
- Automatische koppeling van het teruggenomen artikel met de originele factuur,
- Controle of de garantie geldig is,
- Klassering van de RMA-fiche per trefwoord.
Behandeling van de aanvraag
- Bepaling van de te realiseren/reeds gerealiseerde behandelingen: te volgen procedures, op te stellen diagnose van de goederen, testen,...
- Beheer van de verschillende stappen in de opvolging van de goederen: invoer via het verkoopspunt, terugzenden naar de leverancier, opnieuw ontvangen van de leverancier, terug bezorgen aan de klant,...
- Definitie van de commerciële status van de RMA, kant van de klant en/of leverancier: op te maken creditnota / gecrediteerd / omgeruild / hersteld,
- Koppeling met de wisselstukken en/of werkuren, met berekening van de aankoopprijs, verkoopprijs en marge, voor latere facturatie,
- Koppeling met de externe bestanden opgeslagen in de centrale map van de klant.
Afsluiten van de aanvraag
- Status "technisch afgesloten",
- Status "Commercieel afgesloten" wanneer het artikel werd terugbezorgd aan de klant,
- Eindcommentaar van de klant met betrekking tot de omruiling / herstelling.